Med de nye løsningene i Adobe Marketing Cloud kan fysiske butikker sende helt personlige tilbud til kundenes smarttelefoner – mens de er i butikken. Samtidig åpner interaktive skjermer i butikken for en mer konsekvent og personlig kundeopplevelse.

Det er stor konkurranse om kundenes oppmerksomhet og tid, så relevant kundeinformasjon og evnen til å tilpasse kjøpsopplevelsen blir stadig viktigere for butikkene. Med de nye funksjonene i Adobe Marketing Cloud blir butikker i stand til å skreddersy tekstmeldinger, beskjeder og e-poster med personlige tilbud til kundene – mens de er i butikken.

– Vi er først med å tilby butikker å sende skreddersydde tilbud til kundene mens de er i butikken. Hvis en kunde f.eks. har kikket lenge på et par sko, kan butikken gi et ekstra insentiv til å fullføre kjøpet ved å tilby rabatt i form av en push-melding eller SMS, sier Jes Schyum, nordisk kommunikasjonssjef hos Adobe.

De nye funksjonene i Adobe Mobile Core Service og Adobe Analytics lar virksomheter bruke kjøpshistorikk og preferanser for å gi kundene relevante tilbud mens de er i butikken. Basert på andre kunders kjøpsadferd kan de også sende tilbud på f.eks. skjerf til de som nettopp har kjøpt hansker.

Digitale skjermer endrer kjøpsopplevelsen

Med Adobe AEM Screens kan kunder tilpasse sine preferanser på interaktive skjermer i butikken. Løsningen tilbyr nå en enda mer skreddersydd tilpasning med større grad av individuelle tilbud. Hvordan AEM Screens kan fungere hos en bilforhandler, med et hav av kombinasjoner innen fargevalg og ekstrautstyr, kan sees i denne filmen (NB! reklamefilm):

 

Kundene forventer mer kontekst og video

Ifølge Adobes siste rapport om markedsføring (PDF) forventer kundene nå relevant og kontekstuell video- og bildebruk. Nyheter i Marketing Cloud gjør at virksomheter kan sikre at kunder mottar de samme relevante tilbudene enten de er online eller in-store.